VERMUND
Case - VERMUND
VERMUND er en møbeldesign-virksomhed og -producent fra 1935, der ønskede at vækste på det danske marked.
Deres brand matchede ikke virksomhedens potentiale, og deres markedsposition med fokus på B2C generede ikke dén volumen, VERMUND ønskede. VERMUNDs brand lignede en miniput, og de havde brug for at ligne dén gigant, de var.
Fokus blev et skifte i marked fra B2C til B2B med en ny salgsstrategi. På baggrund af dette fokus blev der skabt en brand-transformation som strategisk fundament for indgåelse i nye markeder - med mere volumen og vækst for VERMUND.
Brand-strategi | Brand-transformation
Markeds- og salgsstrategi | Fra B2C til B2B, kontor, domicil, hospitality
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
Kunde | VERMUND
Område | Møbeldesign- og produktionsvirksomhed
Strategisk rådgiver | Tina Asly
År | 2022-2024, med lancering i 2025
“Asly har formået at flytte vores mindset som møbelbrand. At vi skal skille os ud fra mængden og fortælle vores historie - være et barn af tiden, være modige, gøre os interessante.”
— Anders Hauerberg Hansen, Sales & Product Manager, VERMUND
Fra lilleput til gigant
Nogle brands ligner et barn af fortiden frem for et barn af tiden. Og dét gør, at en virksomhed ligner en lilleput, der ikke er værdig til en position i markedet - frem for dén gigant, den egentlig er.