Bestyrelsesarbejde
Når arbejdet med dit brand skal være en del af din virksomheds fundament
Styrken ved at have en brand-specialist i din bestyrelse er, at du har én på dit hold, der vil være din højre hånd på din brand-strategi - og få dig i mål.
Klar, parat, start
-
Sæt et mål
Det hele begynder med et mål. Yes, et mål. Det lyder så simpelt. Men det kan være så svært. For mange virksomheder drifter. Og den ene dag tager den anden. Men uden mål, intet sigte. Så vi starter med at sætte os et mål i bestyrelsesarbejdet.
-
Læg en strategi
Når vi har sat os et mål, kan vi lægge en strategi. Det er den overordne plan, der tegner vejen til målet. Så selvom ‘strategi’ kan lyde så højtflyvende, så det et helt afgørende element i bestyrelsesarbejdet.
-
Eksekvér
Eksekvering ligger egentlig ud over overbestyrelsesarbejdet. Men på trods af det, er det afgørende for at få værdi af bestyrelsesarbejdet. For uden eksekvering, ingen udvikling - og dermed ingen vækst. Så jeg spiller altid på tromme for vigtigheden i eksekveringen af strategiarbejdet.
Case -
HC Tæpper
HC Tæpper er en tæppe-grossist, der ønskede at vækste internationalt samtidig med, at de vidste, at deres brand trængte til at blive opdateret for ikke at blive outdated i en designverden. Fokus blev en brand-transformation i kombination med internationalisering og en digital salgsstrategi.
Så snart strategien er eksekveret, vil casen blive åbnet for detaljer.